Inotai Cseperedő Óvoda és Bölcsőde

A Várpalotai Összevont Óvoda és Bölcsőde tagóvodája.

Tagintézmény igazgató: Szabóné Sándor Eszter

Telephelyi megbízott: Dragomir Kornélia

Óvodai csoport
0
férőhely
0
bölcsődei csoport
0
férőhely
0

Bemutatkozó

A városközponttól kb. 1,5 km-re, családi házas környezetben helyezkedik el intézményünk. Két vegyes életkorú csoporttal működik, 25, illetve 20 fővel.

2007 szeptemberétől az épület alsó szintjén bölcsődei csoportot nyitottunk 12 férőhellyel.
20 hetes kortól tudjuk biztosítani a gyermekek ellátását.

A kétszintes épület többszöri átalakítás után vált alkalmassá a gyermekek megfelelő elhelyezésére. Az emeleten működik az óvoda 2 csoportszobával, a földszinten pedig a bölcsőde helyiségei találhatók.

Az utóbbi évek felújításai eredményeképpen étellift és fedett terasz teszi még komfortosabbá intézményünket. Sokat javultak tárgyi feltételeink is, a bútorzat nagy része kicserélődött, új szekrények, székek, asztalok, fektető ágyak és galéria van mindegyik csoportszobában. A tálalókonyhák is új berendezést kaptak. A nagy füves udvarunkon többféle mozgásfejlesztő játék: hinta, homokozó, babaház, mászóka, libikóka, egyensúlyozó pálya, lépegető… teszi élménydúsabbá a szabadban eltöltött időt.

Mindezeket a fejlesztéseket intézményünk fenntartójának, Várpalota város Önkormányzatának és a 2011 óta működő Cseperedőkért Alapítványnak köszönhetjük, továbbá nagy segítséget jelent a szülői közösség által nyújtott támogatás.

Óvodánk arculata:

Gyermekeink nagyon szeretnek óvodába járni, jól érzik magukat a közösségben.

Erősségünk a családias légkör; a gyermekek ismerik az összes felnőttet és társaikat. Minden felnőtt szeretettel vesz körül valamennyi gyermeket. Olyan környezetet teremtünk, ahol a gyermek biztonságban érzi magát, személyiségét szeretet, tisztelet, bizalom, elfogadás veszi körül, minden az „ő” érdekében történik, és a javát szolgálja.

A szülőkkel való kapcsolattartásunkra a nyitottság, az elfogadás és a segítségadás jellemző, ebben óvodánk a kezdeményező. A kapcsolattartás minden formájában arra törekszünk, hogy az együttnevelés megvalósuljon.

A település jellegéből adódóan szinte minden gyermek családját ismerjük. Tapintattal kezeljük a gyermek fejlődésével kapcsolatos információkat, megbeszéljük az esetlegesen felmerült problémákat családlátogatás, fogadóóra, szülői értekezletek, családokkal közös rendezvények alkalmával…

Gyermeket nevelni csak a családdal együttműködve lehet igazán hatékonyan. Ezért is tartjuk fontosnak, hogy a szülők betekintést nyerjenek óvodánk életébe.

Hagyományok tisztelete:

Óvodánkban fontos szerepet kapnak a hagyományok, gondolunk itt az intézményünk által teremtett, illetve a népi hagyományokra. Mindezek együtt olyan élményekhez juttatják a gyermeket, amelyek megalapozhatják az éntudatát, és megmutatnak neki egy derűs életérzést.

Az évek folyamán már hagyománnyá vált programjaink, amelyek egy részén a szülők is részt vehetnek:

Mindent elkövetünk, hogy az óvodánkba járó gyermek képességeinek, készségeinek fejlődését elősegítsük. Kiváló fejlesztő játékaink vannak. Szoros kapcsolatot tartunk a partnereinkkel, valamint a kollégák is bekapcsolódtak a fejlődésükben támogatásra szoruló gyermekek fejlesztésébe.

Sokféle és változatos tevékenységekkel, közösen átélt élményekkel segítjük az értelmi nevelést és az összetartozás érzésének kialakulását.

Egy kis ízelítő a hétköznapi programokból: kert és veteményes gondozása az óvoda udvarán, rövid séták a faluban és a természetben, szakköri tevékenységek, úszásoktatás, színházi előadások az intézményben, népi játékok, néptánc.                                       

Igyekszünk az értelmi neveléshez kapcsolódóan minél több tapasztalatot biztosítani a gyerekeknek, így jártunk már a piacon, könyvtárban, vasútállomáson, tűzoltóságon, mentőállomáson, pékségben, étteremben, cukrászdában és még számos más helyen. A gyerekek életkori sajátosságaihoz közelálló jeles napokat mindig megrendezzük.
Véleményünk szerint a minél változatosabb élethelyzetek, élmények, ismeretszerzési lehetőségek, megtapasztalások kedvezően befolyásolják az értelmi, szociális képességek fejlődését.

Kapcsolatunk az iskolával:

Hagyományosan jó kapcsolatot ápolunk a körzeti általános iskolával.

Az iskolai életre való alkalmasság kialakulása az óvodáskorú gyermekek életében egy hosszú folyamat. Nekünk, óvónőknek a feladatunk, hogy ezt az „érést” elősegítsük, az átmenetet óvoda és iskola között gördülékennyé tegyük.

Ennek megfelelően óvodánkban az értelmi nevelés egyrészt spontán, másrészt a nevelési célok érdekében tudatosan és sajátosan szervezett tevékenység.

Az óvónők összehangoltan, egymás munkájára „építkezve” dolgoznak. Az óvodai nevelés valamennyi területe összefügg egymással, tudatos tervezőmunkával törekszünk arra, hogy a tevékenységeket komplex formában tervezzük és valósítsuk meg. Ez tükröződik a heti rendünkben.
Nagy hangsúlyt fektetünk környezetünk megismerésére, ez adja meg a hét „alaphangulatát”.

Ehhez kapcsolódnak a versek, mesék, közös élményszerző kirándulások, séták, különböző ábrázoló tevékenységek, szituációs játékok.

Az iskolába menő gyerekekkel meglátogatjuk az első osztályosokat, részt veszünk egy-egy tanórán. A szülők és a tanítók is megerősítenek bennünket abban, hogy „jó úton” járunk, gyermekeink képesek az önálló feladatvégzésre, együttműködnek társaikkal és a felnőttekkel, megállják helyüket az iskolában.

Bölcsődénk:

Bölcsődénk kiemelt feladatának tekinti, hogy a gyermekek számára megteremtett szeretetteljes, biztonságos, családias légkörben, minden gyermek saját képességei szerint fejlődhessen, megtapasztalhassa az önfeledt, szabad játék örömét, élmény és fantázia világát gazdagíthassa, mely képessé teszi őt a későbbi kreatív gondolkodásra, tovább fejlődésre. Arra törekszünk, hogy gondjainkra bízott gyermekekből, családjaikkal együttműködve, személyiségi jogaik tiszteletben tartása mellett, a világra nyitott, érdeklődő, fogékony, önálló, a társadalmi együttélés alapvető szabályait elfogadó gyermekeket neveljünk.

A bölcsődébe hozzánk járó gyermekek, szülők időközben megismerkednek az óvodával, látják nyitottságunkat és már a kicsik is részt vesznek programjainkban, családi nap, lámpás menet, farsang, táncházak, gyermeknap… Szívesen maradnak nálunk az óvodás években is.

Úgy érzem, közösségünk összeforrt, egymást segítő csapattá vált, akikben tudatosult a minőségi munka jelentősége, és felelősségteljesen, lelkiismeretesen igyekszünk végezni a munkánkat. Vannak hosszú és rövid távú elképzeléseink: (fejlesztőszoba kialakítása, a terasz árnyékolása, az udvari játékpark folyamatos frissítése, a bútorzat cseréje, fejlesztő játékok vásárlása…).

Nem zárkózunk el az új dolgoktól, ha azok ésszerűek és a gyermekek javát szolgálják.
Szeretünk tanulni, megújulni!

„Csináljon bármit, ami nyitogatja a szemét és eszét, szaporítja tapasztalatait. Ő azt hiszi, csak játszik. De mi már tudjuk mire megy a játék. Arra, hogy e világban otthonosan mozgó, eleven eszű és tevékeny ember váljék belőle.”

Varga Domokos

Csoportjaink

Micimackó csoport

Farkas Edina

óvodapedagógus

Gönczöl Cintia

pedagógiai asszisztens

Bobrovácz-Vörös Edina

óvodai dajka

Zsebibaba csoport

Dragomír Kornélia

óvodapedagógus

pedagógiai asszisztens

Tóth Pálné

óvodai dajka

Katica csoport

Cseperedő Bölcsődei csoport

Balogh Zsuzsanna

kisgyermeknevelő

Kovács- Dancs Anita

kisgyermeknevelő

Baráth Barbara Virág

bölcsődei dajka

Kötél Katalin

konyhai kisegítő

Dokumentumok

Inotai Cseperedő Óvoda és Bölcsőde elérhetőségei:

Telefon

Mobil

Cím

Nyitvatartás

Scroll to Top